Annons:
Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 9520 ggr
batski
2/10/11, 10:56 AM

Bortskänkes: Pelargonium graveolens

Köpte i höstas en stickling av Pelargonium graveolens men har nu insett att jag i mitt nuvarande boende inte riktigt har de rätta förhållanden för att den ska trivas och bli fin - de behöver mycket ljus och blir finast om de får stå utomhus under sommarhalvåret och ljust, svalt och torrt på vintern.

Så nu skänker jag bort den. Den enda "betalning" jag önskar är att senare få en stickling när och om jag flyttar till en bostad där jag kan få såna att trivas.

Finns att hämta i Stockholm (Bredäng)

Annons:
anki1
2/10/11, 2:51 PM
#1

Hej Batski jag har plats för den. Jag bor i Stockholm med. Saltsjöbaden. Jag har fönster i öst väst riktning. 3 rums lägenhet. Kök och vardagsrumsfönstren är stora.  anki1

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

batski
2/10/11, 3:24 PM
#2

Hej Anki!

Du kan gärna få den Glad

Ett ljust västerfönster borde funka. Om du har balkong så är det bästa att ha den ute under sommarhalvåret. Det svåraste med pelargoner när man bor i lägenhet tycker jag dock är att de vill ha det ganska svalt under de mörka månaderna.

anki1
2/10/11, 4:56 PM
#3

Jag har både balkong (i väster) och lantställe i roslagen.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

batski
2/10/11, 7:49 PM
#4

Låter kalas Glad Det är bara att komma och hämta när du vill.

anki1
2/11/11, 11:40 AM
#5

Ok, går det bra i nästa vecka? Jag har sjukersättning, så jag kan vilken tid som helst.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

batski
2/11/11, 1:48 PM
#6

Ja nästa vecka går bra.

Annons:
OleaViola
2/11/11, 9:57 PM
#7

låter som en intressant växt har en del doft pelargoner som jag övervintrar i mitt väst fönster har gått bra än så länge men än är inte våren här Borde var ungefär samma behov för din planta

Kanske kunde jag få köpa en stickling av dig Anki 1 när du har tagit över den GladGladGlad

OleaViola
2/11/11, 10:04 PM
#8

skrev nog för snabbt Kan tänkas att jag redan har den är dr Westerlund s ett annat namn för den då har jag redan en jättestort träd eller 60 cm hög växt i krukan så fin är den . Den blir jätte fin om den får stå i ett väst fönster på vintern men inte för varmt har min brevid en dragig Balkong dörr Glad

batski
2/17/11, 12:01 PM
#9

Ok, tack!

anki1
2/18/11, 7:10 PM
#10

Har varit lite dålig under veckan som gick. Men jag är fortfarande intresserad av blomman. Vi får komma överens om när vi kan mötas. Anki

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

batski
2/18/11, 7:25 PM
#11

Skönt att du mår bättre! Jag är hemma i morgon, men åker nån gång under eftermiddagen och är sen borta typ hela den kommande veckan. Kommer dock att komma hem en kortis i mitten av veckan för att vattna växterna och kolla post. Hemma igen den 1 mars

anki1
2/18/11, 10:40 PM
#12

Om det går bra i mitten av veckan är det ok för mig.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

batski
2/18/11, 11:21 PM
#13

Ok jag gissar på att det kan bli på onsdag runt 13-tiden, men jag kan höra av mig när jag vet säkert

Annons:
anki1
2/19/11, 10:18 AM
#14

Det blir bra för mig.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

batski
2/19/11, 1:31 PM
#15

Bra Glad Kolla gärna iFokus på tisdag kväll

anki1
2/19/11, 9:15 PM
#16

Ja, det ska jag göra.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

anki1
3/3/11, 11:50 AM
#17

Är du fortfarande intresserad av att skänka bort din pelargon?

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

batski
3/8/11, 8:17 PM
#18

Hej Anki!

Ursäkta sååå mycket att jag bara försvann ett tag! Jag går tyvärr igenom väldigt svåra tider i mitt liv och det är en massa annat som har tagit upp mina tankar och min tid.

Men ja, pelargonen behöver fortfarande flytta. Jag kommer nog att vara hemma på kvällarna och sen under helgen kan jag vara här även under dan om det skulle behövas.

anki1
3/25/11, 12:04 PM
#19

Jag har haft lite knepigt med tid sista tiden, mycket att göra när man inte har arbete som tar tid. men jag vill jättegärna få hem pelargonen Jag vill nog hemskt på dagtid. Kanske kan vi mötas under lunchtid eller så.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: