Annons:
Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 8270 ggr
Joline
2/16/11, 10:35 PM

Fuchsia

Ska fuchsia (stavn??) klippas ner eller vad ska man göra med dem?

Fulla i små knoppar.. 

/Joline

Annons:
Åsa S
2/17/11, 4:51 PM
#1

Nej de måste inte klippas ner men man kan forma till den om man vill. Många fuchsior kan om man inte klipper ner den bilda enorma knotiga och förvedade stora buskar, väldigt fina (mycket finare än de små förskrämda unga exemplar man köper i butiken)men blir de väldigt stora blir de ju lite mer svårförvarade.

[Asta]
2/26/11, 7:02 PM
#2

Jag ska snart väcka upp mina fuchsia som står i dvala i källaren. Ska bli spännande att se hur många som överlevt.

Maria
3/1/11, 12:07 PM
#3

#2 Några av mina börjar vakna i uterummet där de stått hela vintern. Vissa har varit gröna och vissa ser helt döda ut så det ska bli spännande här ocksåGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
3/1/11, 1:15 PM
#4

Alla mina står kallt i källaren hela vintern så de ser ut så här just nu. Någon brukar alltid ha gått åt, men vissa ser jag ju att de lever. De har till och med ett par blad.

Maria
3/1/11, 1:18 PM
#5

Hoppas du kommer med en uppföljning AstaGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Asta]
3/1/11, 1:45 PM
#6

Jag får väl starta en tråd när jag ser om de lever eller inte. :)

Men jag har ändå beställt några nya - för jag tycker det är roligt.

förlåt Joline - snodde din tråd där lite. Men som synes klipper jag ner mina fuchsia mer eller mindre totalt, men det är för att mina står kallt hela vintern.

Annons:
Joline
3/3/11, 3:11 PM
#7

Joline likes tråd-snodningen Asta…Flört

För då kan jag fråga om hur man stammarupp en sån fin fuchsia som du har där..

[Asta]
3/3/11, 4:54 PM
#8

#7 Det är jättelätt - jag gör ett nytt inlägg om det.

Upp till toppen
Annons: