Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat

Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Byta-sälja-köpa - plantor och annat

Änglatrumpet

2017-08-17 20:57 #0 av: lillan73

Någon som har gul eller rosa änglatrumpet? Skulle vilja köpa skott. Tänkte till hösten när de ska klippas ner

Anmäl
2017-08-18 11:18 #1 av: Bjornen

Det är svårt att ta sticklingar på hösten. De ska också bara klippas ner minimalt på hösten utan normalt bara så man kommer in med dem. Klipps ner på våren och då är det lämpligt att ta sticklingar.

Anmäl
2017-08-30 22:26 #2 av: TommyA

Jag har sticklingar som jag tog när jag klippte ner mina gula änglatrumpeter i våras. Jag satte dem i vatten och de har fått jättefina rötter men jag har inte planterat dem i krukor med jord ännu! Är du intresserad av dem så kan jag skänka dig dem, men hoppas du inte bor för långt bort så du kan hämta dem för det är problem att skicka dem! Jag bor i Ängelholm/Skåne! 

Anmäl
2017-09-04 08:24 #3 av: Bjornen

Sticklingar brukar vara svåra att få att bilda rötter på hösten och om de gör det hinner de inte etablera sig före sin viloperiod. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.