Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 1536 ggr
Galenidjur
2017-08-17 15:41

Mina jättesolrosor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tänkte jag kunde visa upp mina små blommor 😃  Inte för att jag vet om de hinner blomma innan det blir kallt. Hoppas dock det  då de har rejäla blomknoppar och växer rätt snabbt nu, men är ändå  tveksam. Oavsett är det ju en kul grej.   3 meter står det på fröpåsen att denna sort blir! 

Bilderna är tagna den 9 augusti och idag den 17 :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
[Rhonda]
2017-08-17 15:56
#1

Solrosor är fina!

Galenidjur
2017-08-17 16:46
#2

#1 visst är de det. Hade varit ännu finare om de velat blomma också haha 😆

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[Rhonda]
2017-08-17 19:56
#3

#2 Mina blomman-för-dagen på balkongen har borjat blomma nu - 3 v senare än förra året!

Galenidjur
2017-08-17 20:22
#4

#3 då finns det kanske hopp för mina solrosor då haha

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Bjornen
2017-08-18 11:21
#5

Solrosor fortsätter att växa tills det blir frostgrader. Någon natt med svag nattfrost gör knappast någon skada. Inte ovanligt att de börjar blomma i oktober.

Galenidjur
2017-08-18 13:51
#6

#5 skönt att höra .  Är helt nybörjare på solrosor så vet inte så mycket.   Planterade dock dessa väldigt tidigt (började inomhus i ett miniväxthus) så trodde de skulle blomma i alla fall i slutet av juni eller början av juli kanske. Men då vet att jag det ändå finns hopp :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Bjornen
2017-08-20 08:01
#7

Det är nog svårt att få solrosor att blomma tidigt. Jag tror att de flesta arter av solros kräver rätt långa nätter för att bilda blomknoppar. Kanske kan påskynda blomningen med mörkläggning för att trolla bort våra ljusa nätter.

Galenidjur
2017-09-07 17:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

nu jäklar har det hänt lite grejer här ju, och blommor har det blivit också! :D 

28 augusti vs 7 september

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[Rhonda]
2017-09-08 08:03
#9

#8 Vad kul!

Upp till toppen
Annons: