Annons:
Etikettvad-är-det
Läst 1041 ggr
Galenidjur
7/28/17, 7:58 PM

Vad för växt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag köpte jag mig nya växter, varav en kroton (har alltid velat ha en sån) och så denna lilla växt som jag inte vet vad det är. Någon som vet? :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Åsa S
7/28/17, 8:16 PM
#1

Svärmors bandrosett en släkting till svärmors tunga. Väldigt torktålig, var väldigt populära på 70-talet har flera stycken i sommarstugan som byggdes 1972 de har inga problem med att det kan gå flera veckor mellan vattningarna

Galenidjur
7/28/17, 8:30 PM
#2

#1 tack :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

tk1971
7/30/17, 8:01 AM
#3

Jag tyckte väl att den hade likheter med svärmors tunga, men bladen är bredare, så jag tänkte att det är nog nåt annat.

Där lärde jag mig nåt nytt, tack för det : )

Galenidjur
7/30/17, 2:12 PM
#4

#3 ja jag visste inte heller att det fanns en växt som var besläktad med svärmors tunga , men när  #1 sa det så såg jag ju likheten jag också.   Kul att lära sig nya saker!

Och det roliga är att jag verkligen avskyr svärmors tunga. Tycker de är så hiskeligt fula, medan jag tyckte att denna växten var söt. Ironin liksom haha 😂

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: