Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 2936 ggr
Galenidjur
2017-07-20 15:54

hur ta sticklingar av kaktus?

Jag har läst att man kan ta sticklingar av kaktus och att det ska vara rätt lätt att göra, men jag förstår inte riktigt hur man gör och att googla gör mig inte visare 🤔 Har en kaktus som jag skulle vilja rädda då den börjat ruttna underifrån, men när man skurit av friska delar hur ska man göra sen?  Har testat en annan gång, men det enda som hände var att kaktusen torkade inifrån och blev som ett tomt torrt skal. Hur gör man för att sticklingen ska få rötter?

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Maria
2017-07-20 16:26
#1

Du får ta en del av kaktusen som är ledad så att säga och inte skära av mitt på tror jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Galenidjur
2017-07-20 17:51
#2

#1 vad innebär "ledad" ? :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Maria
2017-07-20 18:15
#3

Har du en bild på kaktusen är det lättare att förklara.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Galenidjur
2017-07-20 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Visst. Såhär ser den ut.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Maria
2017-07-21 06:00
#5

De dör små utstickarna som kommit borde du kunna pilla liss och sätta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Bjornen
2017-07-21 07:01
#6

Ta en av dem och försök få lös dem utan något redskap. Låt stå någon dag så sårytan torkar och sätt i sandblandad jord.

Annons:
Maria
2017-07-21 07:05
#7

Ursäkta min dåliga stavning. Får skylla på mobilen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Galenidjur
2017-07-21 17:53
#8

#5  #6   Jag ska försöka. Hoppas det funkar den här gången.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Upp till toppen
Annons: