Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Krukväxter, utomhus och inomhus

hur ta sticklingar av kaktus?

2017-07-20 15:54 #0 av: Galenidjur

Jag har läst att man kan ta sticklingar av kaktus och att det ska vara rätt lätt att göra, men jag förstår inte riktigt hur man gör och att googla gör mig inte visare Funderar Har en kaktus som jag skulle vilja rädda då den börjat ruttna underifrån, men när man skurit av friska delar hur ska man göra sen?  Har testat en annan gång, men det enda som hände var att kaktusen torkade inifrån och blev som ett tomt torrt skal. Hur gör man för att sticklingen ska få rötter?  

StjärnorMedarbetare på jattekanin.ifokusStjärnor
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2017-07-20 16:26 #1 av: Maria

Du får ta en del av kaktusen som är ledad så att säga och inte skära av mitt på tror jag.

/Maria

Anmäl
2017-07-20 17:51 #2 av: Galenidjur

#1 vad innebär "ledad" ? :) 

Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2017-07-20 18:15 #3 av: Maria

Har du en bild på kaktusen är det lättare att förklara.

/Maria

Anmäl
2017-07-20 18:45 #4 av: Galenidjur

Visst. Såhär ser den ut. 

Anmäl
2017-07-21 06:00 #5 av: Maria

De dör små utstickarna som kommit borde du kunna pilla liss och sätta.

/Maria

Anmäl
2017-07-21 07:01 #6 av: Bjornen

Ta en av dem och försök få lös dem utan något redskap. Låt stå någon dag så sårytan torkar och sätt i sandblandad jord.

Anmäl
2017-07-21 07:05 #7 av: Maria

Ursäkta min dåliga stavning. Får skylla på mobilen.

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.