Annons:
Etikettrosor
Läst 1235 ggr
JennyiSpånga
2017-07-10 20:54

Anropar rosendetektiver!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Har blivit med trädgård nyligen och det visade sig att bakom en aggressivt växande Mahonia dolde sig en rosenskatt i form av olika kämpande Rosor jag nu hoppas få ge nytt liv. Flera är felplacerade (buskros framför rabattrosorna ex) så det finns lite att pyssla med framöver. Nu önskar jag hjälp med identifiering. Det stod en ofriserad Rose de Rescht under päronträdet och en jag tänker är Rosa Mundi, två Hansa står i ett hörn också men sen blir det svårare… Tacksam för alla gissningar och ledtrådar. 1. Högväxande (2m) på läskig stam… Doftlös. 2. Rosa Mundi? 3. Låg och tät med dessa fyllda och starkdoftande vita skönheter som hänger i klasar. Doftar lite likt Rose de Rescht. "Äkta" rosdoft. Ljusa blad som ser ut att dra på sig lite sjukdom.( Krullar ihop sig. ) 4. Rosa, halvfylld skönhet med stark doft. Ca 1,2m hög på stam. 5. Rosa knopp som blir vit i blom. Doftar gott, mer som Rosor man köper i snitt. Ca 1m hög. 6. Karminröd skönhet, ca 1,2 m. Doftlös. 7. Röd, enkel, ca 1,2 m. Doftlös. 8. Röd, fylld, ca 1,2 m. Doftlös. Stort tack!!!!

Annons:
Maleficum
2017-07-10 21:29
#1

Har noll koll på Rosor men tycker den vita (3:an) liknar vår alba ros vi har på landet. Blir blommor i klasar och doftar fantastiskt!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: