Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Vilda växter och ogräs

Vad för växt?

2017-06-29 20:03 #0 av: GardenTourist

Det här växer i min rabatt, är det en blomma eller ogräs ?

Anmäl
2017-06-29 20:24 #1 av: Codonopsis

En blomma är det definitivt men om det är ett ogräs eller inte får man väl bedöma själv. Någon Corydalis är det men vilken namnsort vet jag inte.

Anmäl
2017-06-29 21:30 #2 av: Rhonda

Jordrök heter den.

Anmäl
2017-06-30 10:55 #3 av: GardenTourist

Ok men då vet jag att det inte är den jag satte ner. Planterade nämligen ner en liten såpnejlika som också skulle bli lila . Trist när man får fel. Den här var inte så rolig ! 😔 Får se hur den utvecklad

Anmäl
2017-06-30 12:03 #4 av: Rhonda

Det är ett ettårigt, giftigt ogräs.

Anmäl
2017-07-01 13:15 #5 av: Bjornen

Jordrök (Fumaria officinalis) och som namnet berättar en medicinalväxt och inte giftig. Allt är giftigt i stora mängder. Dödlig dos av rent vatten ligger på omkring 8 liter. Jordrök är en blomman vildväxande ört. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.