Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1148 ggr
Linneahhs
5/7/17, 6:08 PM

Död del av klätterväxt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej! Köpte nyligen en ny klätterväxt, nu har hälften av en slinga/gren blivit brun och hård, och bladen har ruttnat på den delen (understa delen) och inga nya blad har kommit där, även en ny, liten slinga har ruttnat. Har jag gjort något fel? Tror att den längre slingan på översta bilden var lite så när jag köpte den men inte att bladen ruttnat. Det står en murgröna och en lyktranka på samma hylla och de mår jättebra… Har funderat på att skära bort dom delarna som är ruttna, men vet inte om det kommer hjälpa eller kanske bli sämre? Snälla hjälp! Ps. Om någon vet vad växten heter, skriv gärna det för jag vet inte vad den heter!! Ps nr 2. Önskar att man fick klippa in fler bilder men här är iallafall den kortare, ruttna delen.

Annons:
[Rhonda]
5/8/17, 6:50 AM
#1

Det är förmodligen flera st plantor i samma kruka. Det har jag själv märkt ibland. Om du tar upp hela jordklumpen kan du ta bort den döda plantan. Det är en murgröna tror jag.

Man kan bifoga fler bilder då blir de rullande. Annars kan du lägga in en ny bild i en ny kommentar

Upp till toppen
Annons: