Annons:
Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 951 ggr
Sjuttan
4/10/17, 9:53 AM

Vårbruket.

Hej! Har ni satt igång ert trädgårdsjobb rabatterna? Hur långt har ni kommit? Här i Skaraborg har vi haft några fina dagar, har inte kunnat låta bli att göra nästan klart. Plockat bort alla torra prennstjälkar från i fjol, och det lilla ogräs som hunnit komma. Lagt på ett lager naturgödsel (från säck) för hand. Gjort om en av sidorna på en rabatt där naturstenarna sjunkit under året. Dag har välkommet regn kommit så passande. Men har inte täckt av rosorna ännu, är ingen van rosenodlare. De har ändå börjat skjuta skott under granriset. Ska ta detta när det blir fina dagar igen. Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
nickiee
4/11/17, 1:02 AM
#1

har odlingslott å jag satte spenat för 3 v sen å förra v satte jag potatis rädisor rödbetor . å igår satte jag 2 olika zucchini å 2 olika gurka

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Sjuttan
4/11/17, 9:44 AM
#2

Oj så ambitiöst. Satte du . Zucchini o gurka som färdigköpt plantor, eller sår du själv inomhus först? Du bor nog väldlig sydligt i landet eftersom du kommit så långt redan. Eller har du växthus? Hær där jag bor får vi vänta länge än. Däremot fixar jag mina perennrabatter nu. Visst är det härliga tider?

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

nickiee
4/11/17, 12:39 PM
#3

jag sådde fröna direkt i min stora öppna kompost la fiberduk över dubbelvikt .idag ska jag så massssssor av frön inne satt å gjorde egna såkrukor i går av tidningspapper .

kan följa min lott här

http://pyssel.ifokus.se/discussions/5564bf29ce12c423f5004545-mitt-sommar-pyssel?bookmarks-1.

gör egna såkrukor av tidning eller reklamblad .kolla länken,men räcker å ta ett blad istället för dubbel 
https://www.youtube.com/watch?v=ECt2J0uKKQ8

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Sjuttan
4/11/17, 2:58 PM
#4

Tack för att jag får titta in! Hinner inte kolla allt just nu. Men oj så proffsigt! Har du inhägnat alla de 10*10 metrarna? Ska bli kul att titta in igen senare.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

nickiee
4/11/17, 8:42 PM
#5

japp det är det nästan alla har det där . idag har jag strax sått 259 krukor å då är inte allt med ännu för det är en hel del som ska sås på plats direkt

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Sjuttan
4/11/17, 11:00 PM
#6

#5. Wow!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Upp till toppen
Annons: