Annons:
Etiketterfruktträdbärbuskarbärväxter
Läst 1152 ggr
Rosisa00
4/2/17, 9:01 AM

Jag behöver hjälp med att rädda Ceus...

Jag har en citrusväxt som jag kallar för Ceus och har alltid tagit hand om den som ett djur och typ "skämt bort" den med en massa gödsel och näring osv. Men nu har jag haft det stressigt ett tag och glömt Ceus, Ceus lever fortfarande för ibland så får jag för mig att vattna Ceus eller duscha Henne. Problemet är att Ceus har börjat tappa blad och bladen typ torkar och blir bruna… Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att rädda Ceus. Mina föräldrar säger att vi dumpar Ceus och köper en ny, men jag har fäst mig med Ceus… Ceus är ganska liten och fick sin första Citron för någon månad sedan. Men det är jag som tagit hand om Ceus sen Ceus bara var någon enstaka liten växt med ett blad. Nu har Ceus växt i ungefär 2 år och förra vintern klarade hon fint. Men som sagt så glömde jag bort henne och det var någon gång vid vintern… Så Ceus fick inte alltid ha på sin växtlampa osv. Nu har jag flyttat in Ceus på mitt rum så jag inte ska glömma Ceus men vad ska jag göra för att Ceus ska komma i form igen?

Annons:
Bjornen
4/26/17, 11:23 AM
#1

Flera citrusväxter tappar bladen på vintern. De behöver jämn vattning och kan minskas något på vintern. Alla växter kan man försöka att rädda om de torkat ut för mycket. Då gäller dränkning men sedan ordentlig avrinning.

Rosisa00
4/26/17, 3:37 PM
#2

Min mamma och pappa kom hem med en stor citrus planta med flera citroner. Vi läste på en hemsida och bestämde oss för att låta Ceus bli en del av den nya Ceus. Så nu har vi helt enkelt klippt ner gamla Ceus och planterat in den i min nya Ceus :)

Upp till toppen
Annons: