Annons:
Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 1527 ggr
CelsiusT
2017-02-19 19:18

Växthustält eller enklare hemmabygge?

Jag har sen förr ett intresse i att odla. Min sambo har också stort intresse men inte så mycket tid. Vi har ströodlat lite sen vi flyttade hit för tre år sen men förra året blev det bara sånt som sköter sig själv som bärbuskar och rabarber och sånt. Nu i år känner jag att jag har lite ork och energi men främst sug för att odla. Sambon blir jätteglad och vill dra på stort och köpa ett växthus men eftersom vi bara hyr så är jag osäker. Så hittade han ett växthustält som är gansk billigt. Är det värt att satsa på ett sånt eller är det bara skräp? Nån som vet? Sambon vill gärna odla lite gurka och sådär och därför vill han ha växthus. Jag tyker gott det räcker att försöka få tag i några gamla fönster kanske gratis och antingen fixa drivbänk eller sätta upp nåt mot ladugårdsväggens södersida, fast jag har ju ingen plan och vet inte om det blir bra. Vi kan ju i te heller bygga något allt för permanent iom att vi inte äger stället (fat vi har ganska fria händer och ägaren är väldigt lätt att komma överrens med vara man frågar först). Vad tror ni? Nån som testat växthustält? Nån som har idéer på hur man enkelt kan bygga något som funkar för att odla gurka?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
DesK
2017-02-19 19:46
#1

VildaVittra har beskrivit hur man kan bygga ett enkelt växthus här:

http://husmorstips.ifokus.se/articles/58519da38e0e747b410002a5-vaxthus-av-en-vavstol?discussions-1

Om du /ni har Facebook, så finns det en grupp som heter Tunnelklubben, som man kan gå med i. Där finns massor av bra tips.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

mirai
2017-02-22 19:51
#2

Hej kul! Jag köpte ett enkelt växthus, jag har haft ett ännu enklare innan som blåste bort (bor i Skåne) Gudrun tog det.😟. Jag älskade det växthuset för man kunde plocka ner det när man ville,och det var inte så stort. Det jag har nu är lite kraftigare o större som jag håller på att bygga inredning till . Mina fönsterbrädor inomhus är fulla med groende plantor. Jag funderar på att skaffa extra belysning till dom. Tunnelväxthus fungerar bra tycker jag om man är beredd att montera ner dom till hösten. Adjö odlingsperiod😭. Skall absolut kolla in husmorstips.

KRAM!🌺

Upp till toppen
Annons: