Annons:
Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 1475 ggr
mirai
2/15/17, 8:38 PM

Kliar i fingrarna!

Mina fröer jag beställde kom idag, jag vill börja sätta dom NU. Men sen läser jag på påsarna- februari-mars. Jag vet att när jag sätter i februari så blir plantorna inte fina och kraftiga. Jag får vänta. Hade sekatör abstinens så jag störtade ut i trädgården och klippte ner förra årets perenner och många av dom hade börjat vegetera. Små små gröna blad. Våååååår? Jag undrar när kan man börja gödsla, har fin hönsgödsel som ligger och stinker. Jag försökte också gräva lite i trädgårdslandet inte lyckat, fruset. Jag funderar på att täckodla i år, skall läsa på lite mer bara.

Det är så jobbigt att vänta på våren, är så rastlös, sitter vid köksbordet och ritar o planerar.  Jag har även snickrat ihop tio pallkragar till trädgårdslandet + 2 sittbänkar. Imorgon skall jag släpa fram högtryckssprutan och tvätta alla gångplattor, dom är fula o gröna.  Vad kan man göra med en ful putsad mur? Den är också grön och smutsig men kör man högtryck på den så lossnar putset.

 Hoppas våren kommer snart (jag bor i Skåne)

Ha de gott!

KRAM!🌺

Annons:
Agafia
2/15/17, 9:08 PM
#1

Jag bor i Västernorrland så jag får VÄNTA LÄNGE 😢

mirai
2/15/17, 9:53 PM
#2

Jo jag vet jag är ursprungligen från Västerbotten Umeå. Va jätteglad att slippa snön. Trodde jag, snöyra i förra veckan med blåst och drivbildning. Huva.😡. Hatar snöoväder.

KRAM!🌺

Åsa S
2/15/17, 10:26 PM
#3

Har sått ärtskott och krasse inne, bra ha nu när grönsakerna i affären är dyra.

Sehvrin
2/16/17, 2:05 PM
#4

Så spenat och var med i #spenatupproret? https://blogg.land.se/skillnadens-tradgard/det-stora-spenatupproret/ (Jag ska så så snart jag skaffat gjord och bunkar. Har bara balkong, så blir en liten odling)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

kickboard
3/13/17, 7:03 PM
#5

Har redan sått en del frön under växtlampa. Brukar börja i vecka 9 och det går bra. I april/maj kan jag flytta ut plantorna i uterummet.

Upp till toppen
Annons: