Annons:
Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 2091 ggr
LHL
2016-12-19 01:04

Sticklingar

Hej Ny i gruppen och jag letar sticklingar av alla de olika slag. Gärna några roliga som man kan ha i ampell och som trivs i köket. Annars letar jag efter allt möjligt! Tack på förhand Linda

Annons:
Bjornen
2016-12-21 10:31
#1

Denna tid är extremt olämpligt för att tänka på sticklingar nu.Sticklingar tas från februari-mars och framåt september.

[Rhonda]
2016-12-22 08:15
#2

#0 Hej Linda! Om du lägger ut detta igen i slutet på januari får du nog napp eftersom växterna har börjat sätta igång igen efter vintern. Jag planterar alltid om mina växter i slutet på januari/början på februari.

 Jag vet att det är jobbigt att behöver vänta när man vill ha nya växter 😉.

[SuperNaturalBeing]
2016-12-27 11:52
#3

Jag kan rekommendera vandrande jude. Den är en ampelväxt, finns jättemånga olika sorter och de växer som ogräs. Är i princip omöjliga att döda. Min kanin åt upp alla mina så det enda som återstod var några kala stjälkar med lite rötter. Satte dessa i vatten och efter ett tag började de få lite blad. Då satte jag dem i jord igen och nu några månader senare har de åter växt sig jättelånga med fina blad.

 Så när det blir säsong för sticklingar tycker jag helt klart du ska skaffa sånna :) Jag köpte mina på tradera.

Upp till toppen
Annons: