Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Byta-sälja-köpa - plantor och annat

Sticklingar

2016-12-19 01:04 #0 av: LHL

Hej
Ny i gruppen och jag letar sticklingar av alla de olika slag. Gärna några roliga som man kan ha i ampell och som trivs i köket. Annars letar jag efter allt möjligt!

Tack på förhand Linda

Anmäl
2016-12-21 10:31 #1 av: Bjornen

Denna tid är extremt olämpligt för att tänka på sticklingar nu.Sticklingar tas från februari-mars och framåt september.

Anmäl
2016-12-22 08:15 #2 av: Rhonda

#0 Hej Linda! Om du lägger ut detta igen i slutet på januari får du nog napp eftersom växterna har börjat sätta igång igen efter vintern. Jag planterar alltid om mina växter i slutet på januari/början på februari.

Jag vet att det är jobbigt att behöver vänta när man vill ha nya växter Skämtar

Anmäl
2016-12-27 11:52 #3 av: SuperNaturalBeing

Jag kan rekommendera vandrande jude. Den är en ampelväxt, finns jättemånga olika sorter och de växer som ogräs. Är i princip omöjliga att döda. Min kanin åt upp alla mina så det enda som återstod var några kala stjälkar med lite rötter. Satte dessa i vatten och efter ett tag började de få lite blad. Då satte jag dem i jord igen och nu några månader senare har de åter växt sig jättelånga med fina blad.

Så när det blir säsong för sticklingar tycker jag helt klart du ska skaffa sånna :) Jag köpte mina på tradera. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.