Annons:
Etiketterträdgårdsdesignträdgårdstrenderträdgårdsprylar
Läst 7551 ggr
kanintokig
2016-12-16 12:25

odlingshylla med lampor??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Söker en liknande som länken/bilden ovan.. har inte hittat fast att jag sökt runt. 

Någon som vet var jag kan få tag på något likvärdigt?? 

http://www.gardeners.com/buy/t5-grow-light-stand-with-three-shelves/39-357.html#q=3tier&simplesearch=submit&start=1

Annons:
VildaVittra
2016-12-16 12:43
#1

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[tk1971]
2016-12-18 08:10
#2

Tack för tipset VildaVittra, jag har också funderat på nåt sånt.

Räcker den belysningen för att frön och plantor ska utvecklas om man har krukorna t.ex. i en källare? Jag har dåliga erfarenheter av att försöka odla med växtebelysning, men då kanske jag hade en för svag lampa.

VildaVittra
2016-12-18 08:37
#3

Jag har aldrig odlat under annat än lysrör, så har ingen erfarenhet av någon annan typ av växtbelysning.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mariatingsund
2016-12-18 11:53
#4

Jag har nyligen köpt växtbelysning från Wexthuset, får se hur lyckat det blir. Jag har ett smalt avlångt laminatbord bara i garaget där det inte är för varmt, och inte för kallt heller, och lampan ska hängas från taket.  Wexthuset har även odlingsstationer.

https://www.wexthuset.com/default.asp?sp_pid=3&searchquery=sunblaster&x=0&y=0

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

kanintokig
2016-12-18 16:39
#5

Tack för tipsen! VildaVittra och mariatingsund! Ska definitivt kolla in wexthuset.com 

Finns det fler hemsidor? med odlingsredskap och fröer etc.

kanintokig
2016-12-21 18:58
#6

Kontaktade wexthuset och de ska försöka få in den i sortimentet :)

Annons:
mariatingsund
2017-01-15 17:36
#7

Fröes finns nu fraktfritt och rabatterat på odla.se. Men de finns även i Wexthusen samt på impecta - bland annat. Impecta är dyrast och vet ej om det är så mycket bättre.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

VildaVittra
2017-01-15 18:46
#8

#7 Tack för den du, nu är jag fattig. 😕

Fick ingen bekräftelse till mejlen på beställningen, men pengarna drogs direkt. Brukar de vara sega på bekräftelser?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mariatingsund
2017-01-19 08:53
#9

Odla? De hade problem med hemsidan, så ring o fråga, bäst så.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

VildaVittra
2017-01-20 14:42
#10

#9 Jag har mejlat och jag har försökt att ringa, inget svar på något av det. Skickade ett nytt upprört mejl till dom nu, får se om de får arslet ur vagnen och svarar efter det. 😡 Kommer inte handla därifrån igen någonsin.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mariatingsund
2017-01-23 12:41
#11

Tråkigt. Jag har aldrig råkat ut för det, då hade jag nog tur för jag måste ha hunnit beställa direkt före kraschen. Det kan faktiskt vara så att de har blivit cyberattackerade eller vad man nu kallar dessa idioter som inte kan leva utan att förstöra för andra. Det måste vara så för de är jättesnabba, jag fick påsen redan dagen efter. Så var inte arg på dem, det är hundra säkert att de har råkat ut för någon datakrasch av något slag. Hörde bl.a. från Företagarna att nu finns det sådana kapare som tar beslag på ett helt företag och kräver lösensumma för att ändra tillbaka alla lösenord mm. :(

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

VildaVittra
2017-01-23 12:51
#12

Fast då skulle de ju svara i telefon och inte ha en telefonsvarare under telefontid.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2017-01-26 15:34
#13

Och så får man varna för Odla, de vill inte ta något ansvar överhuvudtaget för att det de gjort när man tillslut får tag på dom via telefon. Pengar och tid i sjön. 

Handla inte på Odla!😕

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
MichelleK
2017-02-03 21:18
#14

Ursäkta om jag kanske kapar tråden, säg till om jag ska skapa en ny istället. Men jag tyckte ni var precis på ämnet jag är ute efter. Det är nämligen så att jag precis köpt en växtlampa från Ikea. Min pojkvän fick veta att den ska stå på ca 12-16 timmar per dygn. Men han vägrar för att det finns en brandrisk. Hur har ni tänkt kring brandrisk med att låta era växtlampor stå på när ni inte är hemma?

VildaVittra
2017-02-03 21:27
#15

#14 Varför skulle IKEA:s lampor ha högre brandrisk än exempelvis ett kylskåp som står på dygnet runt? Moderna lampor blir ju dessutom inte glödheta som gamla lampor blev.

Mejla IKEA:s kundservice och berätta det som du nu skrev samt fråga om det verkligen är någon risk och visa honom deras svar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MichelleK
2017-02-04 08:02
#16

Det var smart VildaVittra! Tack! :)

Upp till toppen
Annons: