Annons:
Etiketterfröerfrösådder
Läst 3035 ggr
Choklad
12/8/16, 12:18 PM

Minisolros

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Vill visa min solros från i somras. 

jag fick en påse helt vanliga solrosfrön av min svärdotter. Jag planterade dem i en kruka och de växte som de brukr, planterade sedan om dem i större krukor, ch resultatet blev dessa minisolrosor. 

jag vet inte hur de kunde bli så här små, men jag tycker att de är söta.

Jag har tagit vara på deras pyttesmå frön, oc hoppas kunna gro dem och få lika små solrosor nästa år.

U R us

Annons:
Emo
12/8/16, 12:39 PM
#1

Söt blomma.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Rhonda]
12/10/16, 8:21 AM
#2

Vilken liten sötnos! Solrosor är underbara man blir glad av att titta på dem. Du får hålla oss uppdaterad nästa år om hur det gick.

Choklad
12/10/16, 10:57 AM
#3

👍

U R us

Bjornen
12/21/16, 10:36 AM
#4

Sannolikt är det värgsolros som oftast har svarta eller mörka frön, som blir omkring 100 cm hög och ofta små blommor och kan finnas i flera färger. Jättesolros har större frön och ljusare (vit-grå) oftast med lite mörkare ränder. Dessa får större blommor och kan bli uppåt 4 meter höga.

Choklad
12/22/16, 10:40 AM
#5

# 4 nej dessa kom från en stor solros , det jag planterade var ljusa frön, med lite ränder på,  jag minns att jag tänkte att jag var knäpp som planterade dessa frön, eftersom jag bara har en balkong att sätta ut dem, men jag har en son som har en liten trädgård och att han kanske ville ha solrosorna där. Men nu ehövdes det inte, för solrosorna blev inte ens en meter höga.

U R us

Upp till toppen
Annons: