Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Vad är det?

växt-identifiering

2016-08-07 22:40 #0 av: luckydragonriderkin

jag vet att denna kanske inte är en trädgårdsblomma men ger det en chans hur som helst... 

den här underliga blomman kom oväntat till mig från Ebay när jag beställt helt andra frön, de låg i en omärkt påse. Fröna är små och kolsvarta. 

Bilder med beskrivning nedan.

Anmäl
2016-08-07 22:43 #1 av: luckydragonriderkin

Plantan när den är relativt liten, röd stjälk.

Anmäl
2016-08-07 22:43 #2 av: luckydragonriderkin

En torkad blomma från ett tag sedan, den var mycket mer rosa innan såklart.

Anmäl
2016-08-07 22:45 #3 av: luckydragonriderkin

och sist den här... Jag trodde blomman var rosa eftersom 6/7 blommor jag planterat blivit rosa....

men den här bestämde sig för att ha en vit stjälk och blomma :/ 

Har inga fler frön nu så den här vita, den torkade och tre små plantor är de sista jag har kvar(om jag inte kommer på hur man utvinner fröna det vill säga)

Anmäl
2016-08-07 22:46 #4 av: luckydragonriderkin

jag satte ut två stycken som inom 25 timmar blev uppätna till roten av någonting(antagligen rådjur)

Anmäl
2016-08-07 22:57 #5 av: Åsa S

Tuppkam (Celosia) gissar jag

Anmäl
2016-08-07 23:03 #6 av: luckydragonriderkin

#5 googlade och ja de är väldigt lika! tack så mycket, ska se om jag kan få tag i fler frön då jag verkligen tycker om dessa Cool

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.