Annons:
Etikettsajten
Läst 1597 ggr
Bjornen
2016-07-26 06:06

Bättre med stillbilder

Fler och flera lägger in flera bilder som sedan växlar. Jag tycker att det är svårt att tydligt se vad bilden föreställer när det växlas bilder. Detta gäller särskilt om man vill studera någon särskild växt. Jag tycker därför att det kan vara bättre om bara en bild läggs in i varje inlägg och därmed blir bilden en stillbild. I vissa fall kan det vara effektfullt med rörliga bilder och jag vill inte på något sätt förbjuda att lägga in flera bilder i inlägget, utan det gäller bara när man behöver mera noggrant studera bilden som t.ex. vid artbestämningar.

Annons:
[Rhonda]
2016-07-26 07:35
#1

Man kan sätta muspilen på en bild o klickar då håller sig  bilden stilla så man kan studera den.

Vixxen
2016-07-29 01:30
#2

Om man klickar på bilderna som växlar stannar rullningen av och man kan själv byta bild när man vill genom att klicka!

beem
2016-07-29 11:12
#3

Jag visste inte att det blir bildspel då man laddar upp flera bilder samtidigt.

Går det lägg in tex 2 bilder i samma inlägg - ej bildspel.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Rhonda]
2016-07-31 08:33
#4

#2 Jag måste klicka på pilen för att nästa bild ska komma. Var det det du menade? Vill jag att rullningen ska sätta igång igen måste jag klicka på ett annat inlägg o klicka sedan tillbaka på inlägget jag höll på att titta på.

Vixxen
2016-07-31 15:40
#5

#4 Det TS tyckte var jobbigt med bilderna var just rullningen. Därav min förklaring att man kan stoppa den automatiska rullningen och välja själv när man vill byta bild genom att klicka i bilden eller på pilen. Om man sen vill ha igång rullningen kan man göra som du skrev.

[Rhonda]
2016-07-31 17:43
#6

#5  När jag klickar på bilden händer det ingenting. När jag klickar på pilen då byts bilden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: