Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 2000 ggr
PhatTrance
7/25/16, 2:13 PM

Bygga vidare på min Hoya Australis?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Har en Hoya australis som jag tycker mycket om och den börjar bli för stor för själva ställningen. Har något av er tips på hur jag ska bygga vidare och få växten att klättra ännu högre upp?  Det optimala vore ifall det gick att koppla ihop ytterligare 1m ställning till befintliga ställningen, men det kan vara rätt svårt o göra så. 

Tips på andra idéer / förslag?

Annons:
Vixxen
7/26/16, 12:51 AM
#1

Låt den klättra upp på gardinstången!

Agafia
7/27/16, 7:53 AM
#2

Vanskligt då det kan bli instabilt och allt välter , så en större kruka ( men det vill ju Hoyor inte ha ) eller som #1. Föreslår .

PhatTrance
7/27/16, 1:04 PM
#3

Det skulle vara snyggare med en högre ställning, men hela ställningen skulle nog bli instabilt som #2 säger. Alternativet blir att låta växten klättra på väggen. Finns det några tillbehör eller roliga prylar som man kan köpa just för detta ändamål?

mariatingsund
7/28/16, 2:22 PM
#4

Du kanske får tag på en likadan ställning och hänger den i en krok  i taket ovanför?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

PhatTrance
8/1/16, 10:04 AM
#5

#4 Nja, kommer nog att se rätt fult ut tror jag.

Däremot så undrar jag om det finns några tillbehör eller plugg som man kan köpa för klättrande växter?  Tänkte att man ev kan använda mindre plugg på väggen och sedan binda fast trådarna från växten?

[Rhonda]
8/1/16, 11:03 AM
#6

#3 Det finns sådana som man kan öppna fast jag hittar inte dem just nu - förlåt. 😕

Annons:
Upp till toppen
Annons: