Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Krukväxter, utomhus och inomhus

Bygga vidare på min Hoya Australis?

2016-07-25 14:13 #0 av: PhatTrance

Har en Hoya australis som jag tycker mycket om och den börjar bli för stor för själva ställningen. Har något av er tips på hur jag ska bygga vidare och få växten att klättra ännu högre upp?  Det optimala vore ifall det gick att koppla ihop ytterligare 1m ställning till befintliga ställningen, men det kan vara rätt svårt o göra så. 

Tips på andra idéer / förslag?

Anmäl
2016-07-26 00:51 #1 av: VoxBauers

Låt den klättra upp på gardinstången!

www.voxbauers.weebly.com

www.cornishrex.se

Anmäl
2016-07-27 07:53 #2 av: Agafia

Vanskligt då det kan bli instabilt och allt välter , så en större kruka ( men det vill ju Hoyor inte ha ) eller som #1. Föreslår .

Anmäl
2016-07-27 13:04 #3 av: PhatTrance

Det skulle vara snyggare med en högre ställning, men hela ställningen skulle nog bli instabilt som #2 säger. Alternativet blir att låta växten klättra på väggen. Finns det några tillbehör eller roliga prylar som man kan köpa just för detta ändamål? 

Anmäl
2016-07-28 14:22 #4 av: mariatingsund

Du kanske får tag på en likadan ställning och hänger den i en krok  i taket ovanför? 

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Anmäl
2016-08-01 10:04 #5 av: PhatTrance

#4 Nja, kommer nog att se rätt fult ut tror jag.

Däremot så undrar jag om det finns några tillbehör eller plugg som man kan köpa för klättrande växter?  Tänkte att man ev kan använda mindre plugg på väggen och sedan binda fast trådarna från växten?

Anmäl
2016-08-01 11:03 #6 av: Rhonda

#3 Det finns sådana som man kan öppna fast jag hittar inte dem just nu - förlåt. Ledsen

Anmäl