Annons:
Etikettvad-är-det
Läst 1183 ggr
Bambilinoo
2016-06-25 15:23

Förvirring i växthuset

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Det är så att jag har odlat upp två olika sorters tomater i växthuset.

Det ena är busktomat och den andra är körsbärstomat. Jag trodde jag hade stenkoll på detta, men nu är jag inte så säker längre. Någon som skulle vilja ta en titt och kanske svara på det? :)

Första bilden ska vara körsbärstomater (den med lite blått i högra hörnet) och andra bilden ska vara busktomat. 

Men jag tycker inte det ser ut att vara rätt.

Annons:
Bjornen
2016-06-25 17:03
#1

Några plantor är av Totem-typ som blir lågväxta och är lämpliga att odla i krukor under flera år.

Bambilinoo
2016-06-25 18:23
#2

Ok ^^

Så det går inte att se vilka som är busktomat och vilka som är körsbärstomat?

Det jag vet är att busktomater inte ska tjuvas. Så jag vill ju inte tjuva på dem.

Bjornen
2016-06-26 13:01
#3

Totemtypen på tomater är lätt att se skillnad på med annorlunda blad och mycket kompakta som är körsbärs-. busk- och kruktomat. Mycket lämpliga att övervintra och blir inte över metern efter 2-3 år. Övriga sorter är svåra att se skillnad på. Gula eller vita tomater brukar ha blekare blad. Bifftomater syns när de börjar blomma.

Bambilinoo
2016-06-26 14:03
#4

Jag är hemskt lessen men jag är nybörjare av detta. Och jag förstår inte så mycket av det du säger. Ville bara ha svar på vilka som skulle tjuvas och inte. Om någon kunde se vilket som va vad. 

Men tack endå! :)

Jag ska söka vidare på andra ställen

Tråden kan låsas nu, då jag inte har mer nytta av den.

[Rhonda]
2016-06-27 11:43
#5

Ett litet tips till nästa år. Jag brukar knyta trådar runt plantorna. Olika färger för olika sorters. Etiketter kan bli ihopblandade om man 'råkar' slå omkull plantorna.

Bambilinoo
2016-06-28 11:59
#6

Tack Rhonda :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: