Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter

Vad heter trädet? (Bild)

2016-06-22 15:59 #0 av: Guldpaddan

I går när jag vandrade hem på natten så tog jag en liten omväg. Hittade många fina buskar och träd. Ett av dem var extra fint.
Vet någon vad de kan vara för träd. Växer i Stockholms innerstad, bild tagen i juni.
Tacksam för svar.

Anmäl
2016-06-22 16:01 #1 av: Guldpaddan

Här är fotot, inte så bra. Trädet ärganska litet och planterat.

Anmäl
2016-06-22 18:21 #2 av: [Indii]

Gissar på gullregn, men lite för suddig bild för att kunna se ordentligt.

Anmäl
2016-06-23 08:26 #3 av: Bjornen

Ja, något gullregn och minst 3 olika odlas här. Giftig. att äta och särskilt ärtskidorna.

Anmäl
2016-06-25 00:13 #4 av: Guldpaddan

Å, tack! Jag vill ju gärna plantera ett gullregn, och så är den så här fin när den blommat över. Tjoho!

Anmäl
2016-06-25 08:56 #5 av: Bjornen

Så ser ett gullregn ut när det blommar.

Anmäl
2016-07-09 14:48 #6 av: Guldpaddan

Tack, för mig är just guldregn mer busklik, som bilden ovan där den är i blom.
Trädet jag såg var väldigt mycket ett träd. Med tydlig stam och riktiga grenar. Som som fruktträd har. Men det kanske beror på att någon klipper det. Den står lite inklämd i innerstan i Stockholm.

Anmäl
2016-07-10 07:52 #7 av: Bjornen

Gullregn och inte "guldregn". De är stora buskar eller mindre träd och med stamkvistning blir det lätt träd.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.