Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Fruktträd, bärbuskar och bärväxter

Dagens arbete

2016-04-19 09:07 #0 av: Bjornen

Väntar på att det ska bli plusgrader och ska beskära några äppelträd några mil hemifrån. Lite snöflingor kommer också ner, så det gäller att vara varmt klädd. Eftermiddagen kanske några större äppelträd om vädret tillåter. Till kvällen ska lökar och knölar sättas som köptes på Simferopols marknad

Anmäl
2016-04-20 07:03 #1 av: Bjornen

Nya beskärningar idag och förhoppningsvis utan snö idag. Blir nog lång heldag 4 mil hemifrån.

Anmäl
2016-04-21 15:35 #2 av: Bjornen

Visade lite släkthistoria och gårdsforskning samt berätta om hur några fäbodar har tillkommit och hur. Passande sysselsättning när åskan går och man väntar på snöfall.

Anmäl
2016-04-22 06:25 #3 av: Bjornen

Nya beskärningsuppdrag idag, bara nattens snö har försvunnit. Två gårdar i min närhet. 

Anmäl
2016-04-23 12:43 #4 av: beem

Jag förstår att det är fullt upp nu på våren. 

Vi har beskurit äppelträdet .............efter bästa förmåga :) men det brukar bli bra och ge bra med frukt.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2016-04-23 18:08 #5 av: Bjornen

En dag hemma i min trädgård mellan regnskurar och snöbyar. Lite rosklippning och nedklippning av några tåliga perenner (gulltörel). 

Anmäl
2016-04-25 06:39 #6 av: Bjornen

Nya beskärningar idag. dock 5 grader kallt tidigt i morse så det blir att vänta lite tills temperaturen stiger till över noll.

Anmäl
2016-05-05 06:21 #7 av: Bjornen

Idag blir det nog sista dagen med beskärning av äppelträd och fortsättning på gårdagens arbete. Ta fram en ny stångsekatör och montera skaft på den, eftersom den gick sönder igår. Kanske lite arbete sedan i min egen trädgård.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.