Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling.

Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Gräsmattor, grovplanering och gödsling.

kompost av gräsmatta

2016-02-07 17:14 #0 av: Aloe.Vera

vi har grävt upp en del gräsplättar som ska slängas.. men nu funderar jag på om man kan få nytt jord av de.. hur gör man då?

lägger man dem upp och nervänt i någon hög?

blanda med något annat material?

Anmäl
2016-02-08 13:32 #1 av: Aloe.Vera

ingen som har tips på hur man gör med alla gräsmatte tussar som grävts upp..?? vill gärna återanvända detFörlägen

Anmäl
2016-02-08 14:05 #2 av: Halvdansken

Lägg dem i komposten. Eller som du själv säger upp o ner i en hög.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2016-02-08 14:07 #3 av: Aloe.Vera

hur långt tid tar det att bli jord av de, kommer de sätta nya gräsfrön eller kommer allt att förmultna till jord.. hur gör jag egentigen. blandar med löv o matavfall för bästa effekt?  

Anmäl
2016-02-08 14:09 #4 av: Halvdansken

Ett-två år. Men det beror helt på hur mycket jord där är, hur fuktig du håller den osv. Bäst är alltid att blanda olika material.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anmäl
2016-02-12 04:54 #5 av: VildaVittra

Googla på termen odlingslimpa, så får du ett tips om vad du kan göra med dom. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2016-02-12 11:24 #6 av: Aloe.Vera

tack , det ska jag göra.. odlingslimpa har jag aldrig hört..  alltid lär man sig något nytt.. Hjärta låter intressant.. hihi

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.