Annons:
Etiketterprydnadsträdbuskarklätterväxter
Läst 1758 ggr
ellenors_
7/21/15, 9:41 PM

Vad är detta för storts buske?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade denna i trädgården och bestämde att det skull få flytta till mer synligt ställe. Men den behöver lite omvårdnad. Vet dock inte vad det är för buske/träd så kan ej googla mig fram till hur den ska trimmas. Hjälp

Annons:
ellenors_
7/21/15, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild på hela

Evisen
7/21/15, 9:45 PM
#2

Kan det vara någon sort av Oleander Nerium?

ellenors_
7/21/15, 10:37 PM
#3

Den är ju giftig 😰 den kommer från Spanien och odlas som krukväxt i Sverige. Känns inte som att det är korrekt. Tilläggas bör kanske att den(vi) lever i norra Norrland, blommar trots kall sommar.

Åsa S
7/21/15, 11:19 PM
#4

rosentry

ellenors_
7/22/15, 8:46 AM
#5

Blommorna var lika. Men varför plantera en giftig växt mellan krusbärsbuske och svart vinbärsbuske (på rad). Dessutom har den aldrig fått frukt/bär vad jag sett. Googlade som en tok, kan det vara ett körsbärsträd av något slag som inte får frukt här uppe?

ellenors_
7/22/15, 9:13 AM
#6

Nä var bara en bild som liknade dessa blommor.. Och den stod inget att läsa om heller..

Annons:
Tant Grön
7/22/15, 9:51 AM
#7

Håller med ÅsaS det är rosentry.

ellenors_
7/22/15, 4:17 PM
#8

Får alla rosentry giftiga bär?

OlleA
7/23/15, 2:09 PM
#9

Det är helt klart en rosentry, och alla rosentry får giftiga bär. Hur långt norrut de hinner få bär innan det blir för kallt vet jag inte, men att sätta en sådan buske mellan krusbär och vinbär tycker jag är vansinnigt. Särskilt om det finns barn i närheten.

Olle

ellenors_
7/27/15, 8:42 AM
#10

De kan ju inte ha vetat vad de planterat. Kan man ju hoppas, me nu är den ju flyttad på. Ska hålla koll på den, får den bär så tror jag den ryker, vill inte att dottern ska äta av dem vid obevakat ögonblick. Men hur ska de se ut? Spretiga som denna eller mer som en buske?

[Torpedtass]
8/2/15, 12:51 AM
#11

#10 Mer som en miniatyr av ett körsbärsträd när den väl vuxit till sig, den blir som en boll eller ska bli i alla fall.

Upp till toppen
Annons: