Annons:
Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1566 ggr
dumbell
6/27/15, 5:58 PM

Varför ser den ut såhär?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder, varför ser min fetbladiga växt ut såhär?(tjocka blad längst ner, väldigt lång "stam" med små blad, men tjocka blad högst upp också) Ska inte dom tjockaste bladen vara längst ner och sen att dom blir mindre och mindre?

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Annons:
dumbell
6/27/15, 5:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ännu en bild

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

[.Victoria.]
6/27/15, 6:04 PM
#2

Kan det va så att de får mindre solljus nere?

dumbell
6/27/15, 6:09 PM
#3

#2 jag tror inte det.. Solen lyser på rätt bra och på ett av bladen längst ner har det till och med kommit tre små skott med rötter :/

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

dumbell
6/27/15, 6:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

..eller visst är det små skott?

Be the change you want to see in the world

-Gandhi

Åsa S
6/27/15, 10:36 PM
#5

Gissar för varmt + för dåligt med ljus. Är det sommarvärme i fönstret ska ljusstyrkan vara som det är ute på sommaren. I ett fönster blir det långtifrån så ljust det är snarare natt som växterna ser ljuset. Vill man ha kompaktare växter är det bra ljusstyrka + svalt man bör eftersträva. Nu på sommaren kan man ställa ut växterna, gärna lite skuggigare det är ljusare ute i skuggan än vad det är i ett fönster + växterna får lätt brännskador i solen eftersom de inte är vana vid så stark solstrålning.

Handikappadmus
7/9/15, 8:56 PM
#6

Ser ut som en kalanchoe och min mammas ser precis likadana ut, det är nog ingen fara så länge den är grön

Men som sagt har det nog med ljuset att göra dom älskar ju ganska mycket sol men inte full

Annons:
Upp till toppen
Annons: