Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter

Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Pelargoner och speciella krukväxter

hjälp med identifiering

2015-05-23 23:43 #0 av: mariatingsund

är det någon som vet vad detta är för ett sött träd?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Anmäl
2015-05-24 00:10 #1 av: VildaVittra

Det ser ut som en hängapel. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-05-24 01:18 #2 av: mariatingsund

Tack så mycket!

Anmäl
2015-05-24 11:13 #3 av: mariatingsund

jag tittade på nätet, men hängapeln har annorlunda blommor, skickar två inlägg med båda bilderna.  Den första bilden som ska identifieras, och den andra är vad jag hittade på nätet om hängapeln.

Anmäl
2015-05-24 11:51 #4 av: VildaVittra

Hur skiljer sig blommorna åt? De ser identiska ut för mig. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-05-24 16:18 #5 av: mariatingsund

ena har vita och den andra gula ståndare. Annars är likt.

Anmäl
2015-05-24 20:09 #6 av: VildaVittra

De är gula båda två för mig. Den ena bilden är lite ljusare för att den tagits i direkt solljus. 

Anmäl
2015-05-28 08:00 #7 av: Omorika

Jag tycker också de ser lika ut, ibland kan man gå in för mycket i detaljer blommor skiljer sig alltid lite åt som oss människor ingen buske är helt identisk.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.