Annons:
Etikettervilda-växterogräs
Läst 1622 ggr
densomundrar
5/12/15, 6:53 PM

Träflis mot rosenbuskar

Blir galen på mina rosenbuskar, gjorde ett hästjobb för flera år sedan när jag var arbetslös och grävde upp dom  för att dom skulle försvinna, men jag måste ha glömt massor för nu ser det lika illa ut. Hinner inte att göra samma jobb nu.

Två arbetskamrater satt och pratade om flismaskin här om dagen på jobbet, och att det är bra att sprida ut kring buskar för att det inte ska växa massa grän och annat ogräs där. Och tanken slog mig!

Om jag flisar ner en massa trä och sprider ut äver nedklippta rosenbuskar, kan jag då få dom att försvinna? Eller är kanken helt galen?

Annons:
Åsa S
5/13/15, 6:22 AM
#1

Träflis lär inte ha nån chans alls mot rosskott. Träflis kan funka på en del örtartade ogräs ifall det läggs på ett rejält tjockt lager men rosskott tar sig igenom det mesta ibland tränger de ju igenom asfalt med.

densomundrar
5/13/15, 7:42 AM
#2

Åh, vad trist :-( dumma buskar!

Tant Grön
5/13/15, 12:34 PM
#3

Är det vresrosor du har? Kanske kunde du lägga på plast först och sedan träflis.
Rosor gillar ju inte sur jord. Jag lyckades ta död på några fina Rosor genom att lägga på täckbark och barr från skogen. Det var i en sommarstuga och tanken var att jag skulle slippa rensa ogräs.
Om du inte får bort dom, så går det att göra en mycket god likör på blommorna. 🍸

densomundrar
5/13/15, 12:45 PM
#4

Vet inte, modell nyponbuske kanske? Likör? Låter intressant :-)

Upp till toppen
Annons: