Annons:
Etikettövrigt-utan-anknytning-till-trädgård
Läst 1682 ggr
emelieeileme
2015-02-23 20:47

Tatuera blomma med porträtt

Hej!

Ska snart tatuera ett porträtt och skulle även vilja klämma in några blommor. 

Det är min farmor jag ska ha på mitt skinn och hon är en person jag ser upp till, som jag behandlar med respekt och får detsamma tillbaka, en person som jag har väldigt stark relation till, älskar otroligt mycket och som är en riktigt härlig person.

 Nu undrar jag vilken blomma jag ska ha för att det liksom ska passa in. Jag vet att blommor har olika betydelse och undrar om någon har förslag på just vad som skulle fungera i detta sammanhang. 

Tackar!

Annons:
leemland
2015-02-23 20:51
#1

Har ni någon gemensam blomma som ni gillar? Eller har kanske din farmor en favoritblomma? 
Har du testat att googla blommors betydelse eller liknande fraser?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

emelieeileme
2015-02-23 21:38
#2

yes, vi har gemensamma favoritblommor men de är hibiskus och det vill jag inte heller ha! 

Håller på! tänkte kolla här också om någon fick någon superidé liksom haha! Tack för hjälpen!

anki1
2015-02-23 22:13
#3

En ros är visst alltid rätt och jag har en på min ena överarm.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

leemland
2015-02-24 20:44
#4

#2 Okej. 
De är som #3 säger, det vanligaste är nog en ros faktiskt. Men sen finns de ju ofantligt många blommor att välja mellan. Själv gillar jag Garbior bland annat. 

Det ska finnas månadsblommor också om jag inte minns fel. Du kan ju kolla vilken din farmors månadsblomma är och kanske ha den?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

emelieeileme
2015-02-27 22:18
#5

Tack för hjälpen! #3 #4

Upp till toppen
Annons: