Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser

Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Trädgårdsböcker och -kurser

Beskärning

2015-01-06 10:25 #0 av: Fialialej

Någon som har tips om bra böcker om beskärning av träd och buskar? I första hand frukt och bär, men andra typer är också intressant! Skulle ockaå vilja gå en helg eller sommarkurs i samma ämne. Vart hittar jag det? :)

Anmäl
2015-01-06 10:30 #1 av: tlover

Min man tycker om "Beskäring av trädgårdens växter" Av Geoff Hodge

Anmäl
2015-01-06 10:53 #2 av: Emo

Låna på biblioteket.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel 
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2015-01-06 13:42 #3 av: Åsa S

http://www.bokus.com/bok/9789127356955/beskarningsboken/

Denna boken säger jag är bäst. Och jag har varit lärare på ett naturbruksgymnasium och en av kurserna jag undervisade i var just beskärning.

Denna bok är skriven för svenska förhållanden, tar man såna där översatta beskärningsböcker som är skrivna av engelsmän för engelska förhållanden kan man få helt tokiga beskärningstips ex. felaktiga beskärningstider många som översätter trädgårdsböcker har just ingen trädgårdsutbildning så de kan inte formulera om så att det passar svenska förhållanden när de inte har någon kunskap om ämnet.

Anmäl
2015-01-09 21:57 #4 av: Fialialej

Tack! De två ska jag önska mig i födelsedagspresent. ;)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.