Annons:
Etikettannat-som-lever
Läst 1400 ggr
Stephanie
11/11/14, 1:10 PM

Mata fåglarna med?

Nu kommer kylan sakta med säkert och vi har börjat mata fåglarna med talgbollar, jordnötter och solrosfrön. Men vad kan man hitta på mer åt dom? Till exempel kan man ju göra hemmagjorda talgbollar på alla möjliga sätt. Vad är bäst att blanda i då? 🙂 Vad hittar ni på till fåglarna hos er?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
Sjöstjärna
11/11/14, 1:29 PM
#1

För första gången har jag i år hängt ut en matare med hampafrön i och jösses vad det är populärt! Hampafröna går allra först, före både talgboll, solrosfrön och jordnötter, det hade jag inte väntat mig. Så nu får jag fylla på den fröautomaten tre gånger i veckan. 😃

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

rudyC
11/11/14, 3:20 PM
#2

tänk på vad för solrosfrön du köper … mina pippisar är kräsna…
förra året köpte jag en påse billigt frö och det gick åt mina automater var tomma på bara några timmar och när jag gick ut för att fylla på så låg allt på backen…

dom äter heller inte viltfröblandning dom petar ut allt som inte e solrosfrön

#1 ska testa med  hampa frön jag oxå får se va dom säjer

Tant Grön
11/11/14, 4:55 PM
#3

Jag gjorde egna "talgbollar" för några år sedan. Smälte kokos och blandade i olika frön. Knöt en knut på ett rep och trädde genom hålet på blomkrukor av lera. Fyllde dom med blandningen och när den stelnat var det bara att hänga ut. Man kan göra så med itusågade kokosnötter också.
Vill man samla egna frön, så är gillar dom frön från gräslök och piplök.

Sjöstjärna
11/11/14, 5:14 PM
#4

De här solrosfröna var från Sjöbogården, jag är osäker på vilken kvalitet de har på sina grejor. Någon som känner till det?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Upp till toppen
Annons: