Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter

Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Vatten i trädgården och vattenväxter

Damm med sköldpaddor

2014-06-18 15:40 #0 av: em.nord

Hej!

Är det någon här som har en trädgårdsdamm med sköldpaddor i och som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter? Har googlat och hittat en del men inte tillräckligt =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Anmäl
2014-06-19 02:16 #1 av: VildaVittra

Jag har ingen nedgrävd damm, utan en balja som står på marken, då det blir lättare att städa (de lortar ju ner de små liven). Jag har inga växter i vattnet, utan har en landdel med det istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-06-19 12:47 #2 av: em.nord

Ute dygnet runt? Tänker på temp osv...

emmans blogg

Anmäl
2014-06-19 13:01 #3 av: VildaVittra

#2 Ja, jag har gulbukade så de har jag ute tills isen börjar lägga sig på natten. Men har även haft rödörade utomhus från när marken inte känns kall. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2014-06-19 13:50 #4 av: em.nord

Okej :) ingen doppvärmare då?

emmans blogg

Anmäl
2014-06-19 13:59 #5 av: VildaVittra

#4 Nej, har dom i svarta murbruksbaljor, så soluppvärmt. 

Anmäl
2014-06-19 16:56 #6 av: em.nord

Okej tack :)

emmans blogg

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.