Annons:
Etikettervatten-i-trädgårdenvattenväxter
Läst 2274 ggr
em.nord
6/18/14, 3:40 PM

Damm med sköldpaddor

Hej!

Är det någon här som har en trädgårdsdamm med sköldpaddor i och som skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter? Har googlat och hittat en del men inte tillräckligt =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
VildaVittra
6/19/14, 2:16 AM
#1

Jag har ingen nedgrävd damm, utan en balja som står på marken, då det blir lättare att städa (de lortar ju ner de små liven). Jag har inga växter i vattnet, utan har en landdel med det istället.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

em.nord
6/19/14, 12:47 PM
#2

Ute dygnet runt? Tänker på temp osv…

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

VildaVittra
6/19/14, 1:01 PM
#3

#2 Ja, jag har gulbukade så de har jag ute tills isen börjar lägga sig på natten. Men har även haft rödörade utomhus från när marken inte känns kall.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

em.nord
6/19/14, 1:50 PM
#4

Okej :) ingen doppvärmare då?

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

VildaVittra
6/19/14, 1:59 PM
#5

#4 Nej, har dom i svarta murbruksbaljor, så soluppvärmt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

em.nord
6/19/14, 4:56 PM
#6

Okej tack :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Annons:
[Forest]
6/24/14, 11:26 PM
#7

Jag hade liten damm nergrävd med pump. Räkna med att dom skitar ner så glöm inte att ha en damm som är lätt att tömma vid behov. Jag hade 2  rödörade ute och dom stortrivdes med vistas ute, jag hade inga växter i vattnet men sten så dom lätt kunde gå upp o ner dom sov gärna på stenarna.  Jag hade inte mina ute under natten då jag bodde på markplans lägenhet och vissa var inte så måna om djur och andras ägodelar. Jag googlade lite på damm sköldpaddor och valde bilder där ser du en del tips om olika. Såg även att Vildavittra visa en bra bild med kompostgaller runt dessa murbruksbaljorna mycket fint och enkelt måste jag säga :)  http://reptiler.ifokus.se/discussions/52e117438e0e74695d001b88-vattenskoldpaddor 😃

Upp till toppen
Annons: