Annons:
Etikettövrigt-utan-anknytning-till-trädgård
Läst 2008 ggr
Gasoline
6/9/14, 7:52 PM

Få bort fåglarna

Fåglar är härliga djur, men inte när de fått för sig att de äger tomten 😐

Igång försökte dom bajsa på mig men missade mig med några millimeter, idag cirkulerade de argt runt om mig och blev tillslut väldigt närgångna. 

De har förmodligen bo någonstans, vilket dom gärna få ha för mig. enligt den som besiktigade huset för någon månad sedan så fanns ett svalbo på basidan av huset, och det är svalor som är det största problemet just nu.
Men när man inte kan sitta utanför dörren utan att de blir arga och blir iväg jagad så är de varken härliga, mysiga eller söta. 

Finns det något jag kan göra för att de inte ska vilja jaga iväg mig från området som är framför huset? Finns det något man kan sätta upp som skrämmer iväg dom? 

Annons:
jossa5
6/9/14, 8:02 PM
#1

Vi hade problem med duvor ett tag, och fick då tipset att ta gamla, grå strumpor och fylla dessa med stoppning och sy fast gula knappar. Vips så har man en stor rovfågel på gården, och duvorna kom inte tillbaka. :)
Risken kan ju dock vara att man tappar andra småfåglar som man kanske tycker är trevligt att ha i närheten.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Gasoline
6/9/14, 8:23 PM
#2

#1 Hehe, antar att de befintliga, lysande fåglarna då inte ger samma effekt. 😕

Däremot är inte en utav dessa fåglar populära, då någon fågel envist häver ner den från sin plats. 

Men får prova att göra en strumpfågel, det är värt ett försök 👍

beem
6/9/14, 9:41 PM
#3

Svalor kan bli en påfrestning. De har en tendens att lämna sina visitkort så det kan bli riktigt besvärligt.

Du kan flytta på boet men kolla först så de inte har ägg.

Vi hade ett svalbo  på landet och det var envisa rackare. Vi tog bort boet men de byggde nytt. Efter andra försöket att ta bort boet flyttade dom.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Gasoline
6/9/14, 9:45 PM
#4

#3 Då måste vi hitta det först ☝️

Men finns inte risken att dom går till attack om man försöker flytta det? 🤔 Hur undviker man detta?
Jag vet att det finns ett sådant bo i stallet, men det har varit där några år och jag har inte haft detta problem tidigare så misstänker att detta boet inte är boven i dramat.

beem
6/9/14, 10:30 PM
#5

#4 De kan flyga ganska nära men de attackerar inte.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Gasoline
6/10/14, 6:56 AM
#6

#5 ah, skönt att höra :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: