Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser

Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Trädgårdsböcker och -kurser

Slow gardening

2014-03-17 15:33 #0 av: Pia-Lena

Någon som vet om det går att få tag på Alys Fowlers bok Slow Gardening?

Anmäl
2014-03-17 15:35 #1 av: OlgaMaria

Här t ex

http://www.bokus.com/bok/9789113024127/slow-gardening-lustfyllda-projekt-for-den-medvetna-odlaren/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2014-03-17 19:27 #2 av: Pia-Lena

Har redan varit där och kollat, den är slutsåld på förlaget. Har kollat på en del antikvariat men inte hittat den där heller. Men någonstans måste det väl finnas ett exemplar, tycker jag. Så om någon sett den i en bokhandel eller någonstans på nätet vore jag tacksam om ni ville berätta det här .

Anmäl
2014-03-17 20:54 #3 av: OlgaMaria

Ojdå. :)

Har du kollat biblioteket? Där jag bor är det lätt att reservera en bok till sitt lokala bibliotek även om den inte finns inte där. Ser att boken finns där jag bor. 

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2014-03-17 22:46 #4 av: ler

http://www.amazon.ca/Garden-Anywhere-Alys-Fowler/dp/0811868753

Anmäl
2016-07-09 15:40 #5 av: Guldpaddan

Attans, nu blev jag också sugen på den boken. Tror den passar mig perfekt. Gillar att odla upp från förn som jag plockat själv. Gillar också tanken på att det blir lite som det blir och låta naturen själv få bestämma.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.