Annons:
Etikettträdgårdsböcker-och-kurser
Läst 1629 ggr
evast
4/3/07, 12:33 AM

Trädgårdsbok i present

Ska ge bort en trädgårdsbok till en som nyss börjat intressera sig sig lite för trädgård och växter

Har funderingar på om Botanica eller Din trädgård ger mest matnyttigt i början vad tror ni??????????

Annons:
Christina
4/3/07, 12:42 AM
#1

Vår trädgård tycker jag. Den täcker in allt och ger bra allmäninfo.

Humlan
4/3/07, 12:43 AM
#2

Håller med Christina, det är en bra bok, där man får veta lite om allt.

evast
4/3/07, 12:47 AM
#3

Ja  Jag är nog inne på den också tror Botanica blir för tung och svårläst i början och dessutom är det nog mer odlingsråd i den andra som är lättare att hitta i. Tycker Botanica är mer som ett uppslagsverk när du redan har en del om växter innanför pannbenet

Christina
4/3/07, 12:57 AM
#4

Precis. Den är för lärda kvinnor som du och jag Skrattande

evast
4/3/07, 1:07 AM
#5

GeneradHåller med men var alldeles för blygsam för att våga säga det Ha HaHemlis

Christina
4/3/07, 1:07 AM
#6

Den här har jag Vår trädgårdsbok av Kvant/Palmstierna

och den här Karin Berglunds  - tyckte de två var i stort sett likvärdiga.

Annons:
evast
4/3/07, 1:16 AM
#7

Ja det var Din Trädgård av Karin Berglund jag har och som jag tänkte på. Tycker den är suverän

Vår Trädgårdsbok av Kvant/Palmstierna har jag ingen erfarenhet av men den är alltså lika bra?????????

Christina
4/3/07, 1:19 AM
#8

Ja och bra mycket bättre pris på Bokus just nu. Stor och tung och ser ut som en present ska :)

evast
4/3/07, 1:23 AM
#9

Ja jag såg priset - inte illa

Blev lite sugen själv också men det kanske blir tårta på tårta när jag har den andra (+ 1000 andra böcker)

Christina
4/3/07, 1:26 AM
#10

Känner igen det  där. Jag köper också alldeles för många. Och egentligen säger de alla samma saker. Rensa, gräv, vattna, luckra, gödsla….. Tror jag letar efter en bok som tar bort ogräset.

evast
4/3/07, 1:59 AM
#11

Säg till när du hittar den för då köper jag den i 12 exemplarCool

Upp till toppen
Annons: