Annons:
Etikettervilda-växterogräs
Läst 37187 ggr
jen
6/5/08, 10:26 AM

ättika mot ogräs

Hej. Jag skulle vilja höra med er om ni har någon erfarenhet av att använda vanlig ättika mot ogräs?

Jag har ju hundar och vill använda nått giftfritt.

Annons:
Anders 50
6/5/08, 2:52 PM
#1

Ättika tar inte död på rötterna, så det växer snart upp igen, men det funkar ju ett tag. Går att bränna med gasol också. Lite bättre verkan tycker jag.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

dolfen
6/5/08, 6:40 PM
#2

Hade tänkt att testa salt, men det blev aldrig av. (Strö eller blanda ut i vatten.)

MrsDragon
6/5/08, 7:56 PM
#3

Har funkat bra. Varma, torra dagar då det inte väntas komma regn inom 6 h. Jag har anv det både mellan plattor och till bl.a. brännässlor. Har testat både spraya och vattna - båda funkar finfint. :) Nöjd!

jen
6/7/08, 10:02 PM
#4

Ok. tack för era svar. Jag ska själv testa nån dag och se hur det funkar med ättika

Maria
6/7/08, 10:57 PM
#5

Har köpt någon slags ättika på dunk hos Plantagen, tror jag det var och det fungerade alldeles utmärkt på ogräs mellan stenplattor.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

jen
6/10/08, 12:30 AM
#6

#5 är det giftfritt? för djur el barn alltså…

Annons:
Tilda-T
6/10/08, 10:09 AM
#7

Skulle tänka mig att det är billigare och drygare och lättare att bära hem, att gå och köpa en vanlig flaska ättika på ICA och sen späda ut den med vatten hemma!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

jen
6/10/08, 11:43 AM
#8

#7 ja, det är det nog.  Ska köpa det idag o pröva :)

[bejan]
6/10/08, 11:03 PM
#9

Gå in påwww.perstorpattika.com/ och klicka vidare så finns det anvisning om spädning tillolika behov

jen
6/15/08, 11:48 PM
#10

TACK för länken

Tänk vad mycket man kunde fixa med lite ättika  ;)

länkar den till tipsen    http://www.perstorpattika.com/upload/attika_tips_001.pdf

magma
6/16/08, 12:54 AM
#11

Har provat att blanda ättiksvatten idag och vattnat i plattfogarna. Ska kolla imorgon och se om det hänt något ännu…Räcka ut tungan Men om man nu vattnar igenom även ogräsrötterna så borde väl även dessa dö, och inte enbart bladen?

Inte vet jag hur man blandar till, jag tog 1,5 dl ättikssprit (???) och 0,5 dl vanligt salt till 5 liter vatten.

Upp till toppen
Annons: