Annons:
Etiketterprydnadsträdbuskarklätterväxter
Läst 11149 ggr
jaghetersophia
4/5/10, 12:04 PM

Rödbladigt träd?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är detta för rödbladigt träd? När kan jag klippa av grenar från det?-  för vår postlåda syns snart inte :)

Annons:
jaghetersophia
4/5/10, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en bild till

Åsa S
4/5/10, 12:35 PM
#2

Svårt att säga när man inte ser närbild på bladen, knoppar, fröställningar, frukter och liknande, purpurapel, blodplommon, blodbok kan ju se ut sådär.

purpurapeln blommar och sätter frukt + blodplommon blommar ju också och du nämner inget sånt så då får jag väl gissa blodbok.

Blodbok blir mycket stora träd kanske inte det lämpligaste på liten tomt och de blir inte snygga av hård beskärning. Man kan dock klippa bort lite och då ska man klippa så trädet ser så naturligt ut som möjligt det ska inte synas att man varit där med sekatören. Bok beskärs aldrig vår-vårvinter utan den klipps i JAS (Juli, Augusti, September).

Blir trädet i framtiden alldeles för stort ta hellre bort det helt och byt ut det mot något som inte blir så stort hellre än att slakta det med sågar/sekatörer.

jaghetersophia
4/6/10, 12:51 PM
#3

Hmmm det är några körsbärsliknande frukter på trädet…har bara bott här sen september och då var det iaf små runda röda frukter på det….vad kan det vara???

jaghetersophia
4/6/10, 1:09 PM
#4

fåglarna älskar iaf att äta frukterna, men är de ätbara för människor?

Primee
4/6/10, 10:06 PM
#5

Då kanske det är samma som mina föräldrar har..? De har rosablommor, o påminner lite om just körsbärsblommor… Ska se om jag hittar någon bild på det…

jaghetersophia
4/7/10, 9:34 AM
#6

såg nu att det satt kvar några torkade bär och de satt i klasar

Annons:
Tring-Pling
8/4/10, 12:10 AM
#7

Det är en prydnadsapel. Beskärning tidig vår eller gärna under JAS-perioden=juli, augusti och september.

Upp till toppen
Annons: