Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd och bärbuskar Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Ogräs och vilda växter Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Krukväxter pelargoner Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Övrigt utan anknytning till trädgård
Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter

Rödbladigt träd?

2010-04-05 12:04 #0 av: jaghetersophia

Vad är detta för rödbladigt träd? När kan jag klippa av grenar från det?-  för vår postlåda syns snart inte :)

Anmäl
2010-04-05 12:14 #1 av: jaghetersophia

en bild till

Anmäl
2010-04-05 12:35 #2 av: Åsa S

Svårt att säga när man inte ser närbild på bladen, knoppar, fröställningar, frukter och liknande, purpurapel, blodplommon, blodbok kan ju se ut sådär.

purpurapeln blommar och sätter frukt + blodplommon blommar ju också och du nämner inget sånt så då får jag väl gissa blodbok.

Blodbok blir mycket stora träd kanske inte det lämpligaste på liten tomt och de blir inte snygga av hård beskärning. Man kan dock klippa bort lite och då ska man klippa så trädet ser så naturligt ut som möjligt det ska inte synas att man varit där med sekatören. Bok beskärs aldrig vår-vårvinter utan den klipps i JAS (Juli, Augusti, September).

Blir trädet i framtiden alldeles för stort ta hellre bort det helt och byt ut det mot något som inte blir så stort hellre än att slakta det med sågar/sekatörer.

Anmäl
2010-04-06 12:51 #3 av: jaghetersophia

Hmmm det är några körsbärsliknande frukter på trädet...har bara bott här sen september och då var det iaf små runda röda frukter på det....vad kan det vara???

Anmäl
2010-04-06 13:09 #4 av: jaghetersophia

fåglarna älskar iaf att äta frukterna, men är de ätbara för människor?

Anmäl
2010-04-06 22:06 #5 av: Primee

Då kanske det är samma som mina föräldrar har..? De har rosablommor, o påminner lite om just körsbärsblommor... Ska se om jag hittar någon bild på det...

Anmäl
2010-04-07 09:34 #6 av: jaghetersophia

såg nu att det satt kvar några torkade bär och de satt i klasar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.