Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd och bärbuskar Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Ogräs och vilda växter Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Krukväxter pelargoner Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Övrigt utan anknytning till trädgård
Krukväxter, utomhus och inomhus

Krukväxter som tål mycket sol

2010-06-03 22:35 #0 av: fridawesterling

Hej!

Undrar om ni har några förslag på tåliga växter som klarar av att stå i fönster som vetter mot syd och sydväst? Helst några som inte är för låga. Gillar inte kaktusar!

Anmäl
2010-06-04 21:18 #1 av: DesK

Parasollsäv, Skvättiväg, Pelargoner, Zebraaloe, Hibiskus, Orkidé och några till har jag i söderfönster och de verkar trivas utmärkt. Naturligtvis måste vattningen passas rätt noga Glad

Désirée

Anmäl
2010-06-06 00:23 #2 av: Branneli

Bouginvillea står ut med mina solstarka fönster Cool.

Blommar & blommar !!

Även kallad trillingblomma Flört

Tyvärr bränns alla andra växter som jag försökt med Rynkar på näsan.

Anmäl
2010-06-06 07:53 #3 av: kickboard

Oleander, murgröna och passionsblomma har jag i mitt inglasade uterum och där är det minsann sol, så de ska nog tåla söderläge.

Anmäl
2010-06-06 17:34 #4 av: [Jeremina]

Pelargoner tål det mesta och jag har en massa som står i söderfönster på sommaren och likaså på altanen mot söder!

Anmäl
2010-06-07 18:06 #5 av: batski

Yucca

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.