Annons:
Etikettervatten-i-trädgårdenvattenväxter
Läst 9535 ggr
halvkul
2010-08-30 18:10

Dammen läcker!!! Hjälp!

Hej!

Köpte hus med tillhörande damm och jag har fått det att fungera förra säsongen. I vintras frös fiskarna ihjäl då pumpen slutade fungera. Köpte nya fiskar som dog under augusti i mystisk sjukdom trots massiva räddningsinsatser. Nu försvinner dessutom vattnet i dammen på ett kick! Jag fyller upp den och 2 dagar senare är mer än hälften borta. Efter flera dagars ösregn syns ingen skillnad i vattennivån. Jag har sett till att vattnet inte har jordkontakt och tänkt att det kan vara en slang som läcker. Efter kontroll så finner jag att slangarna ligger inom dammduken och ev läckande vatten borde rinna tillbaka ner i dammen. Jag har travat och trevat runt, runt, runt där vattennivån verkar hålla sig just nu men kan inte hitta något hål.

Hjälp! Vad ska jag göra? Tips, trix och knep för att hitta läckan? Andra ideér om vart vattnet försvinner?

Tacksam för hjälp!

/Malin

Annons:
Brantas Gård
2010-09-03 13:15
#1

Låt vattnet sjunka tills de når en stadig nivå, där ska ditt hål finnas. kan ibland vara mkt svårt att hitta. har du en gummi eller pvc duk ? kan ju vara i något veck som inte syns…

Upp till toppen
Annons: