Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (3) Senaste inläggen Aktiviteter och evenemang Annat som lever Byta-sälja-köpa - plantor och annat Fruktträd, bärbuskar och bärväxter Fröer och frösådder Gräsmattor, grovplanering och gödsling. Krukväxter orkidéer Krukväxter, utomhus och inomhus Pelargoner och speciella krukväxter Kulturväxternas historia Köksväxter, kryddor och läkeörter Lökar och knölväxter Vilda växter och ogräs Ohyra, skadedjur och sjukdomar Parker, plantskolor och evenemang Prydnadsträd, -buskar och klätterväxter Rabatter, perenner och annueller Rosor Sajten Trädgårdens byggprojekt Trädgårdsarbete i största allmänhet Trädgårdsböcker och -kurser

Trädgårdsdesign, -trender och -prylar Trädgårdsmaskiner och -redskap Vatten i trädgården och vattenväxter Växthus, uterum och vinterträdgård Vad är det? Övrigt utan anknytning till trädgård
Trädgårdsböcker och -kurser

Böcker om ike giftiga växter..

2010-12-21 20:36 #0 av: dette

någon som vet några bra böcker  om ike giftiga växter..

Anmäl
2010-12-22 01:35 #1 av: hindul

Det är nog lättare att hitta böcker om giftiga växter än om icke giftiga, skulle jag tro.
Jag vet inga böcker, men här är en länk till en artikel på odla.nu som tar upp giftiga växter.

Anmäl
2011-05-17 12:09 #2 av: Bjornen

Alla andra böcker.

Olika böcker om örter och hälsoväxter.

Jag har nog ett 50-tal olika, men alla är nog bara tillgängliga på antikvariat eller bibliotek. Idag skrivs inga bra böcker i ämnet.

Några exempel men kanske inte helt exakt boktitlar:

Kan man äta sånt.

Tistron och träjon.

Överlevnadsboken.

Om du har konkreta frågor kan jag nog troligen besvara dina funderingar. Många har jag behandlat i mitt arbete om gamla kulturväxter som odlats. Jag har behandlat drygt tusen arter.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.